Bebas dari Penyakit Tiroid

Posted by BioVCO on 3:11 AM with No comments
Kami telah membantu beribu-ribu orang untuk mendapat kehidupan mereka kembali. Kami juga boleh membantu anda!

Bagaimana Untuk Memiliki Kehidupan Yang Sihat dan Bebas dari Penyakit Tiroid

Apabila anda sedang dalam perjalanan ke pemulihan dari penyakit tiroid ia tidak bermakna anda perlu berhenti hidup! Mempunyai satu pelan untuk mendapatkan yang baik dan tetap dengan baik, dan mencari strategi terbaik untuk menampung ups dan downs akan selalu menjadi bahagian penting dari kesihatan keseluruhan anda. Anda boleh menjalani kehidupan yang penuh dengan penyakit tiroid.

"Dadah tidak semestinya perlu, tetapi kepercayaan dalam pemulihan sentiasa ada." Norman Cousins

Tidak ada satu pil sihir yang memastikan seseorang dapat hidup dengan baik dengan penyakit tiroid. Sebaliknya rahsia terletak pada mencari doktor yang betul, rawatan yang betul, sikap yang betul dan kumpulan sokongan!
Beberapa petua terbaik yang kami dapati diterangkan di bawah dan kami tahu ini bekerja untuk pesakit tiroid.

Cari Doktor Tepat Untuk Anda

Pesakit perubatan dan pesakit tiroid mula menyedari bahawa dalam praktiknya, hipotiroidisme sebenarnya memerlukan pakar hormon.


"Pakar" untuk keseimbangan hormon dan hipotiroidisme kronik cenderung ditemui dalam pelbagai disiplin dan kepakaran, dan termasuk: doktor integratif; doktor perubatan berfungsi; MDs holistik; osteopat; pengamal anti-penuaan; pakar sakit puan; pakar menopaus dan hormon; pengamal; dan doktor penjagaan primer yang telah mengambil minat terhadap keseimbangan tiroid dan hormon pada pesakit mereka.

Cari Rawatan Tiroid Tepat

Mencari rawatan atau ubat yang betul - pada dos yang betul - bukan proses automatik untuk semua orang, dan mungkin memerlukan beberapa ujian dan kesabaran. Majoriti doktor dan ahli endokrinologi menggunakan Synthroid, yang merupakan hormon tiroid tak aktif T4, dan berharap tubuh anda mengubahnya menjadi hormon tiroid aktif T3.

Masalahnya ialah penukaran T4 (hormon penyimpanan) ke T3 (hormon aktif) boleh dikurangkan kepada sesiapa sahaja dengan tekanan, kemurungan, sejarah diet, ketahanan insulin , obesiti, diabetes, sindrom keletihan kronik , fibromyalgia, penyakit autoimun , keradangan kronik, jangkitan kronik, PMS , kekurangan zat besi, dan banyak lagi keadaan. Oleh itu, persediaan yang mengandungi T3 dan T3 dilepaskan secara lurus adalah lebih berkesan untuk majoriti orang.

Mendidik Diri Anda Mengenai Kesihatan Tiroid Anda

Cari sumber yang boleh dipercayai di internet dan mendidik diri anda tentang keadaan tiroid. Terdapat beberapa doktor yang menulis artikel yang penting dan mudah dibaca mengenai perkara itu, jadi luangkan sedikit masa untuk mengetahui tentang tubuh, gejala dan rawatan yang ada.
Adalah penting untuk memahami apa yang sedang berlaku di dalam badan anda, jadi anda boleh bertanya soalan yang betul, membincangkan pilihan dengan doktor anda, dan dapatkan doktor tiroid lain jika anda tidak masuk akal.

Mengelilingi Diri Anda Dengan Dukungan Peribadi

Tutup ahli keluarga, kawan, dan ramai orang yang anda hadapi setiap hari, semuanya boleh memainkan peranan dalam membantu menggalakkan pulangan anda untuk kesihatan yang baik. Forum sokongan tiroid boleh menawarkan nasihat berguna, walau apa keadaan kesihatan yang mungkin anda hadapi. Hati-hati walaupun bagaimana anda memilih kumpulan anda: anda tidak mahu kumpulan yang mempunyai agenda tertentu, seperti membeli suplemen tertentu, atau kumpulan yang memfokuskan hanya pada penyelesaian tertentu, mengecilkan kaedah rawatan alternatif.

Mengurangkan Tekanan Dalam Hidup Anda

Tekanan terhadap kerja kelenjar adrenal , yang secara khusus menangani semua respon hidup berhubung dengan sebarang bentuk tekanan. Gelung maklum balas adrenal-hypothalamus-pituitari mengawal rembesan kortisol. Semua organ dan imuniti anda akan berdampak negatif akibat serangan berterusan kortisol. Fungsi adrenal yang rendah sebenarnya boleh menyebabkan masalah tiroid seseorang menjadi lebih teruk daripada itu.
Lihatlah pelbagai tekanan dalam hidup anda dan tumpu untuk menghapuskan ini. Dapatkan teratur dan mempunyai rancangan yang realistik untuk setiap hari supaya anda tidak mendapat terlalu banyak kerja dengan terlalu banyak kerja pada satu hari.
Belajar untuk mengatakan "tidak" kepada kewajipan tambahan dan permintaan daripada orang lain, terutamanya apabila anda berurusan dengan jumlah kerja yang tinggi sendiri.
Latihan, amalan badan minda seperti yoga dan T'ai Chi, teknik pernafasan mendalam, meditasi, dan pita kelonggaran semuanya boleh menjadi sangat berkesan. Sesetengah orang mendapati bahawa terapi alternatif seperti aromaterapi atau mendengar pita kelonggaran membantu bekerja untuk mengurangkan tekanan . Adalah penting untuk mencari kaedah yang berfungsi untuk anda dan secara aktif mengamalkannya, sambil pada masa yang sama mengeluarkan atau mengurangkan faktor tekanan yang boleh anda kendalikan. Juga memberi tumpuan kepada waktu berjam-jam biasa dan mendapat lapan jam tidur yang anda perlukan. Tidur antara 10 malam - 2 pagi adalah yang paling bermanfaat untuk kelenjar adrenal anda.

Mengekalkan Tinjauan Dan Sikap Positif

Keadaan emosi yang positif sebenarnya boleh membantu menangkis penyakit dan juga memanjangkan hayat, menurut penyelidikan. Teori ini adalah bahawa orang yang lebih optimis adalah, tekanan yang kurang ditekankan pada tubuh dari masa ke masa. Apabila terdapat sedikit tekanan, tubuh bertumbuh, mampu menangkis jangkitan lebih baik, dan mempunyai lebih banyak sumber untuk menumpukan penyembuhan.

Kurangkan Soya

Kacang soya mengandungi sejumlah besar bahan yang berpotensi berbahaya. Pertama di antaranya adalah inhibitor enzim kuat, goitrogens yang menekan fungsi tiroid dan phytates yang menghalang pengambilan mineral penting seperti kalsium, magnesium , besi dan terutama zink. Adalah masuk akal untuk mengelakkan makanan ini daripada diet anda semasa anda berurusan dengan masalah tiroid, dan makan secara sederhana, jika anda mahu, hanya bentuk soya (miso, tempe, dll) yang lebih sihat jika anda mengendalikan gejala anda.

Kurangkan Fluorida

Berdasarkan kesan anti-tiroid fluoride pada pesakit hipertiroid, kebimbangan telah timbul tentang pendedahan fluorida semasa boleh menyumbang kepada peningkatan kelenjar tiroid yang kurang aktif. Beberapa kajian dari China, India, Rusia telah menemui perubahan dalam hormon tiroid, termasuk pengurangan T3 dan peningkatan TSH, dalam populasi yang terdedah kepada tahap fluorida yang tinggi di tempat kerja atau di dalam air.
Penyelidikan menunjukkan bahawa pendedahan fluorida memburukkan lagi kesan kekurangan iodin. Iodin adalah blok bangunan asas bagi hormon T3 dan T4 dan oleh itu pengambilan iodin yang mencukupi adalah penting untuk berfungsi dengan sempurna kelenjar tiroid.
Memeriksa kualiti air anda dan mengelakkan ubat gigi fluorida adalah beberapa perkara yang paling penting yang boleh anda lakukan untuk meminimumkan pendedahan, serta mengelakkan minuman dan makanan olahan, racun serangga dan kuali Teflon.

Kehidupan Baik

Dengan melaksanakan strategi ini, anda boleh meningkatkan kesihatan tiroid anda dan berada di jalan menuju lebih bahagia, sihat anda dalam masa yang singkat!