Rahsia Tiroid

Posted by BioVCO on 3:32 AM with No comments

Rahsia Tiroid

Tahukah anda, 1 dari 3 orang Amerika (dan lebih banyak di seluruh dunia) diam-diam mengalami penyakit yang melemahkan dan tiada siapa yang bercakap mengenainya. Anda boleh menjadi salah seorang daripada mereka. Penjenayah? Penyakit tiroid. Ketahui mengapa ubat konvensional gagal dan apa yang boleh anda lakukan untuk memulihkan kesihatan anda.

Wanita adalah 5 hingga 8 kali lebih berisiko daripada lelaki untuk mengalami masalah tiroid.

Apa sebenarnya Rahsia Tiroid Dan Mengapa Harus Anda ambil tahu mengenainya !

Menjadi didiagnosis dengan Hashimoto sementara tinggal di negara dunia ke-2 adalah satu prestasi dalam dirinya sendiri. Kerana itu, saya sentiasa bersyukur. Mendapatkan diagnosis yang betul untuk sebarang penyakit tiroid tidak biasa. Namun, saya ada, menderita dengan:
  • Demam Gred Rendah
  • Sembelit
  • Keletihan yang melampau
  • Kebimbangan
  • Tag kulit
  • Tumis
  • Kabut otak
  • Candida (tidak tahu pada masa itu)
  • Rambut rapuh
  • Kelebihan earwax
  • Perubahan emosi
  • Peredaran yang lemah
  • Tumit retak kering
  • TMJ
  • Libido rendah
  • Ketidakupayaan untuk mengurangkan berat badan
Saya kacau.
Dan doktor saya yang bercakap bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua, melakukan ultrabunyi di dalam pejabat dan berkata, anda mempunyai Hashimoto dalam kira-kira 10 minit. Melihat belakang, saya menyedari betapa hebatnya itu. Saya tidak menyedarinya, sudah tentu, kerana saya berada dalam perjalanan untuk tidak ada sesiapa (dalam fikiran mereka yang betul) boleh bersiap sedia.
Kebanyakan doktor di Amerika Syarikat tidak mendiagnosis penyakit tiroid dengan betul. Ia adalah pertempuran berat bagi ramai pesakit yang tidak merasa baik (walaupun mereka mempunyai pengetahuan tiroid dan bertanya soalan yang betul). Nasib baik dan luar biasa, saya tidak mempunyai masalah itu. Walau bagaimanapun, apa yang berlaku selepas itu adalah permulaan dari lingkaran ke bawah menjadi keupayaan fizikal, bukan Zumba, otak-fogged, berat-mendapatkan, jerawat-mempunyai, zombie tidur berjalan. (kelenjar berbentuk kupu-kupu kecil saya yang miskin dan badan saya akan memukul fizikal dan mental pada tahun-tahun dan bulan-bulan yang akan datang)
Saya telah bersenam, mengambil pil sihir kecil saya dan makan apa yang saya anggap sihat. Jadi, mengapa dan bagaimana saya menjadi lebih buruk daripada saya sebelum diagnosis saya? Di belakang, saya tidak mengetahui Rahsia Thyroid dan banyak kelainan dan lilitan yang boleh datang daripada penyakit tiroid.

Salah satu pelajaran yang paling sukar dan paling baik yang saya pelajari selepas diagnosis tiroid Hashimoto saya adalah bahawa walaupun doktor memberitahu saya makmal tiroid saya adalah normal ketika saya remaja, mereka tidak. TSH bukan ujian darah standard emas. Saya perlu mendengarkan tubuh saya dan gejala saya.


Hidup di Costa Rica mengajar saya banyak pelajaran berharga. Membiarkan pergi sibuk setiap masa, belajar untuk hidup pada masa ini, dapat bahagia dengan kesabaran yang kurang dan melampau. Kesemuanya, melayani saya dengan baik. Walau bagaimanapun, tidak dapat mendapatkan punca masalah saya kerana tidak ada doktor yang benar-benar memahami penyakit tiroid, mula perlahan-lahan meruntuhkan apa yang saya pelajari tentang kesabaran. Doktor yang awalnya dan didiagnosis dengan betul adalah 2 jam jauhnya melalui jalan penggulungan dan dia percaya bahawa memberi saya levothyroxine - sepanjang hayat saya - adalah pelan terbaik dan paling berkesan untuk memberi saya hidup saya kembali. Boy dia pernah salah.
Tidak lama lagi, saya akan mengetahui bahawa terdapat banyak lagi penyakit penyembuhan penyakit tiroid, tidak kira sama ada saya akhirnya dimasukkan ke dalam ubat yang betul (sifat-throid) atau tidak.
Sebaik sahaja saya menyedari bahawa satu-satunya ubat, pada masa itu, yang saya boleh dapatkan untuk Hashimoto saya adalah levothyroxine dan ada pilihan lain yang mungkin lebih baik untuk saya, saya segera membuat keputusan untuk menyokong dan Thyroid Nation dilahirkan.
Pada masa itu, saya menjangkau Dr Izabella Wentz yang hebat dan berkongsi cerita saya. Dia sangat ramah dan membantu dan kami menjadi kawan 'maya'. Fast forward 3 tahun ketika keluarga saya dan saya membuat keputusan yang sukar untuk kembali ke Amerika Syarikat, selepas 8 tahun gemilang di Costa Rica, kami mendarat di tanah asing yang lain (kepada kita), Colorado. Kerana kita berpindah keluarga ke Negeri Centennial hanya beberapa tahun sebelumnya, kami telah melawat untuk cuti. Ia menenangkan dan cantik dan kelihatan seperti peralihan semula jadi selepas hidup dalam apa yang kita anggap sebagai syurga. Pura Vida!
Selebihnya adalah 'hampir' sejarah. Dr. Izabella, suaminya dan anjing comelnya, Boomer, tinggal hanya sejam setengah dan saya mempunyai keistimewaan untuk dijemput ke rumahnya untuk temubual. Apa peluang yang indah dan menyenangkan. Pada masa itu, kita belajar tentang apa yang Izabella mahu memanggil dokumentari yang dia bekerja dengan begitu gigih untuk dibawa ke dunia, The Secret Thyroid.
Kami sangat bersenang-senang melakukan sedikit yoga dan mempunyai beberapa perbualan gadis yang baik. Kemudian kami turun ke perniagaan dan mendirikan kedai di dermaga indahnya duduk di sofa biru yang paling elegan, yang pernah saya lihat. Apa tempat yang lebih baik untuk mempunyai sembang tiroid daripada sofa biru? Bercakap tiroid menjadi semulajadi kepada kami berdua, jelas. Saya bangga dapat dimasukkan dalam usaha yang besar untuk membantu meningkatkan kesedaran untuk topik penting seperti itu. Adakah anda akan menyertai kami?
Dalam siri dokumentari ini, anda akan mempelajari mitos mengenai penyakit tiroid dan kebenaran tentang apa yang diperlukan untuk mendapatkan kesihatan.
Anda atau seseorang yang anda cintai mungkin tidak akan menderita penyakit tiroid. Ramai orang tidak tahu bahawa mereka mempunyai penyakit tiroid dan doktor mereka tidak memberitahu mereka. Sebelum anda membiarkan tiroid anda mengeluarkan sepenuhnya, menjalani pembedahan yang tidak perlu atau mengambil ubat-ubatan toksik ...menemui kebenaran.
Pada 19 Januari, satu siri dokumentari baru akan menjadi perdana bagi beberapa yang bertuah. Lebih dari 100 ahli tiroid dari seluruh dunia datang bersama-sama untuk menarik kembali tirai dan mendedahkan rahsia mengenai penyakit tiroid sekali dan untuk semua. Sudah tiba masanya untuk mengambil kembali kehidupan dan kesihatan anda, dan menjalani kehidupan terbaik anda!

Anda patut mengetahui kebenaran. Jika anda telah bergelut dengan gejala tiroid, keletihan, kenaikan berat badan, kabus otak - yang tidak akan menjadi lebih baik - walaupun dengan ubat tiroid - menunggu anda berakhir.

Adakah kamu tahu:
  • Walaupun kelenjar tiroid agak kecil, ia menghasilkan hormon yang mempengaruhi setiap sel, tisu dan organ dalam tubuh.
  • Dianggarkan 30 juta orang Amerika mempunyai beberapa bentuk penyakit tiroid dan kebanyakan orang tidak menyedari.
  • Wanita hamil dengan hipotiroidisme yang tidak didiagnosis atau tidak diubati mempunyai risiko keguguran, kelahiran prematur, dan masalah perkembangan yang teruk dalam anak-anak mereka. Sehingga 60 peratus daripada mereka yang mempunyai penyakit tiroid tidak menyedari keadaan mereka.
  • Seorang wanita berusia lapan tahun akan mengalami gangguan tiroid semasa hidupnya.
  • Kebanyakan kanser tiroid bertindak balas terhadap rawatan, walaupun peratusan kecil boleh menjadi sangat agresif.
  • Di Amerika Syarikat, kadar kanser tiroid telah meningkat dua kali ganda sejak 90-an.
  • Penyakit tiroid yang tidak didiagnosis mungkin meletakkan pesakit berisiko untuk keadaan serius tertentu, seperti penyakit kardiovaskular, osteoporosis dan ketidaksuburan.
  • Sehingga 27% penduduk AS umum mempunyai antibodi tiroid yang menunjukkan Hashimoto.
  • Hashimoto adalah keadaan autoimun yang paling biasa dikaitkan dengan penyakit tiroid.
  • Synthroid, hormon tiroid sintetik, adalah ubat tiroid yang paling biasa. Ia adalah ubat # 1 yang dijual di Amerika Syarikat pada tiga tahun lepas daripada empat tahun yang menghilangkan ubat penghilang rasa sakit dan ubat kanser.
Anda patut mengetahui kebenaran.Jika anda telah bergelut dengan gejala tiroid, keletihan, kenaikan berat badan, anda akan mahu menonton Secret ThyroidKLIK UNTUK TWEET
Sama ada anda sedang mencari pencegahan, pendidikan atau rawatan, tidak lagi melihat siri dokumentari ini. Penyembuhan bukan untuk hari esok; ia boleh bermula hari ini. Rahsia Thyroid tidak perlu.

Rawatan Tiroid

Adakah gejala saya terdengar seperti anda?

Pada mulanya saya tidak tahu bahawa semua gejala saya yang terluka berkaitan. Mereka semua kelihatan begitu rawak dan tidak berkaitan. Tetapi, tidak ada yang dapat jauh dari kebenaran seperti yang saya dapati. Mendengarkan badan anda adalah KEY. Jika anda mempunyai banyak gejala-gejala ini, ia tidak normal walaupun keputusan ujian makmal anda mungkin 'dalam jangkauan'!
Bayangkan kehidupan yang bebas daripada keletihan, perjuangan berat badan, kebimbangan, kesakitan dan kabus otak. Ketahui apa yang selamat, apa yang tidak, dan apa yang perlu dilakukan seterusnya.
Rahsia Thyroid akan membantu meningkatkan kesedaran tentang keadaan tiroid (seperti hipotiroidisme, penyakit Hashimoto, penyakit Graves, nodul, kanser tiroid, hipertiroidisme dan tiroiditis postpartum) serta campur tangan yang dapat menyebabkan akar keadaan ini dan bolehkah anda memulihkan kesihatan.


Categories: